čtvrtek 7. března 2013

Přílet a první dojmy ...


Milí přátelé,

zdravím z nové destinace, tentokrát z blízkého východu, ze země šejků a mrakodrapů: Dubaje. Opět jsem získala pracovní příležitost v exotice. Kdybyste se právě chystali závidět, tak nemusíte, protože platově jsem si pohoršila a životní standard se mi sníží. Ale teplo, moře a zážitky mi to doufám vynahradí :-).
Jsem tu 6tý den a bydlím v hotelu a hledám ubytko, než mi za pár dní začne práce. Najít krásné ubytování u pláže není vůbed žádný problém, pokuď máte cca 2.000.000,- v hotovosti  na účtě na roční nájem, který se platí na celý rok předem.  Naštěstí, jsem přes známeho z coachsurfing.com sehnala pronájem garsonky jen na měsíc  a u metra. Sice v Praze by za to byla celá vila, ale holt tady mezi šejkama jsem socka.

První dojmy mám veskrze pozitivní, připadám si trochu jak kdybych přiletěla do Anglie, výborné služby a všude komfort.  Všichni mluví anglicky, je tu prý 80% cizinců, co sem jezdí za prací a jen 20% místních. Na místní šejky v práci nenarazíte, ti se prohání ve svých tryskáčích nebo luxusních autech a na práci mají nás cizince, trubky, co sem jedem makat 6 dní v týdnu, 8 hodin bez nároku na dovolenou :-).  O práci napíšu až příště jelikož nastupuji až příští týden.
Co se týče kulturních šoků, tak to není takový nápor jako třeba Indonésie. Šoky jsou spíše zajímavosti než nepříjemnosti, jako třeba dámské taxíky, které řídí ženy v růžových oblečcích :-). I když nepříjemnosti také, jako třeba veřejná doprava, která je použitelná maximálně pro turisty jako atrakce – za tu dobu, co jsem tu, jsem se potřebovala dostat na několik míst v centru i mimo centrum a ani na jedno z nich MHD nejede, i když na mapě to tak vypadá :-). Například moje pracoviště je v části města zvané Business Bay, říkala jsem si hurá do práce můžu metrem a je to kousek, na mapě jsem našla zastávku metra Business Bay. Tak vystupuji z metra a ze skleněného vestibulu už vidím svoji budovu a ejhle, nikde není východ. Tak se ptám bezpečáka a ten mi tvrdí, “ale paní, tady žádný východ není, to musíte výstupním tunelem a do Business Bay tady vlevo nemůžet jít pěšky, tam není východ z metra a cesta pro pěší, tam musíte taxíkem. “ Takže jsem šla výstupním tunelem z metra asi kilometr směrem od mé budovy a pak si musela vzít taxíka, který mě dovezl zpět k vestibulu metra z druhé strany. A takhle to bude každý den do práce a z práce J. Řídit tu nemůžu, dokud neudělám jejich řidičák a to prý trvá 3 i více měsíců.

Když jsem hledala ubytování přes internet, tak jsem měla obavu, aby vzdálenost do práce nebyla moc velká, abych netrávila hodiny dojížděním. Když jsem přijela do města, tak se moje obava změnila na – abych nebydlela moc vysoko, protože ono od nějakého dvoustého patra ten čas, co člověk stráví ve výtahu by mohl být delší než pak těch 10km přes město. Je to tu totiž mrakodrap, kam se podíváte, je to taková trochu klaustrofobie. Naštěstí ten podnájem, co jsem sehnala je v nejnižší budově široko daleko a mám to jen ve 14 patře.
Tak tady je moje garsonka ...
 
Jinak je mi tu trochu smutno, chybí mi kamarádi a pokec, volejbal, salza, deskovky... tak jakmile vyřeším bydlení a základní věci, tak budu hledat nějaký aktivity. Je tu spousta stájí, tak bych si možná mohla vzpomenout na svoje “jezdecký” léta a někam chodit do klubu, nebo na nějaký beachvolej.
Taky najít nové kamarády není úplně jednoduché. Vzpomínám, jak jsem to zvládla v Indonésii, ale tam to asi bylo snadné, tam se každý chce kamáradit s vysokou bohatou cizinkou. Ale tady? Kdo se chce kamarádit s podivnou sockou ve středním věku, co sem přijela makat za místní. A jak se vlastně hledá kamarádka, ono to trvá, když se s někým seznámíte, tak to nejde hned říct “Nechceš se mnou kamarádit?..” No a navíc, když ji třeba ještě pořádně neznám a pak se ukáže, že ona je ještě větší socka než já, no tak to s ní nebudu chtít kamarádit já :-). Tak nevím, to musím promyslet strategii.
Nebo bych mohla kamarádit s tím klukem, co mi dohodil ten podnájem, ten je moc hodný. Je z Indie, akorát bych mu nemohla o sobě moc říct, on je strašně pracovitý. Pořád jen pracuje  a všechny peníze si šetří na koupení bydlení pro rodinu. Do Dubaje jel jen pro to, že dostal výhodnou finanční nabídku. Když mu řeknu, že já tady mám míň peněz než doma a co vydělám, tak utratím za cestování, párty pro kamarády a koníčky a žádné své bydlení nemám, jen hypotéku, tak si bude myslet, že jsem blázen. No...bude myslet, odhalí , že jsem blázen.

Takže přátelé, výzva pro vás, doufám, že mě tady v tom nenecháte a přijedete mě brzy navštívit. Karimatka až dvě se mi do garzonky ještě vejdou .. a pozor .. garzonka je cca 20min od pláže a je v ní velký stůl na kterém se dají hrát deskovky :-).

Žádné komentáře:

Okomentovat