sobota 23. března 2013

Lečo s arabským chlebem ..

Tak jsem právě dokuchtila k večeři lečo a přikusuji k němu arabský chléb. Nic podobné českému chlebu jsem tu nenašla, jen ten tousový, co chutná jako něco mezi pěnou a blátem, tak jím radši arabský :-).
Předem se musím omluvit, za dlouhé intervaly mezi příspěvky, ale bohužel, co mi začala práce, tak je to jízda - brzo ráno vstát, celý den v práci, pozdě večer domů, připravit na další den a ideálně stihnout nějakou aktivitu proti vyhoření - hobby a spát. Kromě pátku, kdy vyrážím na celý den na pláž.


Práce

O práci se mi moc psát nechce, jelikož tam trávím skoro všechen čas. Tak jen že obsah práce je pro mě podobný jako v Čechách - pracuji jako školitel IT, ale firemní kultura a lidi zase úplně jiní. Popis by asi vydal na knihu, na školení mi chodí dámy zahalené v černém a pánové v bílých róbách a exoticky uvázaných šátcích na hlavách. Všude jsou krom toalet také motlitebny a školící centrum zaměstnává několik řidičů, kteří rozváží studenty na metro a do hotelů (někteří se sem jezdí školit z Ománu, Kuvaitu, Nigérie... a dalších exotik). Bohužel firemní kultura je jiná spíše v negativním slova smyslu, postrádám tu respekt k zaměstnancům a jakýsi 'lidský' přístup, který mi v Evropě přišel jako samozřejmost. Navíc jsem jaksi zjistila, že jsem v celé Dubaji asi jediný přistěhovalec, který tu není kvůli penězům. Zdá se mi, že Dubai přitahuje kariéristy, největší hodnotou je tu drahé auto, luxusní dům nebo jiný majetek. Ceněný je tu bohatý člověk, nikoliv člověk, co něco umí, lidi se tu dělí pouze dle výše platu. Ale doufám, že to je jen první dojem.

Hobby

I když nemám moc volna, tak bez volejbalu, knížek a filmů nebo salzy nemůžu existovat. Zatím jsem se zapsala na volejbal jednou týdně. Dubaj mi zatím, co se týče koníčků, připadá jako ráj. Jsou tu jízdárny, všechny druhy tance včetně salzy, divadelní ochotníci, ..prostě všechno možné.
Našla jsem tu několik malých knihoven a jednu dokonce přímo v nákupním centru Mall of Emirates, tak jsem se hned zaregistrovala a nabrala knihy o Dubaji. Knihovna je sice malinká a nemá ani elektronický katalog, ale díky za ni.

Kamarádi

Hurááá, mám tu už 3 celé kamarády.
1. Nico, Ital - bydlí kousek ode mne a seznámili jsme se přes coachsurfing.com. Sice na mě moc nemá čas, pořád pracuje, navrhuje interiéry, ale aspoň jednou za čas pokecáme kousek odsud v kavárně
2. Paraq, Ind - taky ho znám z coachsurfing.com, našel mi tohle ubytování. Je moc hodný, občas jsme se sešli na pokec, ale teď je na mě naštvaný, protože jsem mu "ukradla" Dejanu. Dejana je Němka, co cestuje kolem světa a zrovna teď je na pár dní v Dubaji. Bydlela u Paraqa a nějak se pohádali, tak jsem jí nabídla, že může být u mě, tak teď bydlí u mě, ale Paraq se mnou od té doby nemluví. No až Dejana odjede, tak ho to snad přejde.
3. Dejana, Němka - na pár dní moje spolubydlící, zastavila se na své 2 roční cestě kolem světa v Dubaji. Je fajn, dělíme se o jedno letiště, chodíme spolu na pláž a po večerech mi vykládá historky z cest.

Je toho spousta, co bych ještě ráda napsala, ale mám jen chvilku, než se zase pustím do přípravy do práce. Časem by to mělo být lepší, tak napíšu víc.

2 komentáře:

  1. Nocni mesto je strasne krasne, i kdyz je to samy beton :o) Jak daleko mas plaz ? A bavi te vubec prace co delas? Chces poslat baleny cesky chleba ? :o) To něco mezi pěnou a blátem si dokazu zive predstavit

    OdpovědětVymazat
  2. Pláž je 15-20min pěšky. Práce je ok. Děkuju, chleba není potřeba, mě ten arabský docela chutná :-). Doufám, že u tebe vše v poho, až na to zpožděné jaro.

    OdpovědětVymazat